Thursday, May 13, 2010

WAKENABEB EH..!!

Al kisah adalah sahabat ni nak kene kan Nana.

Sepanjang hari Nana dengan Ida je yang ada dekat office. CC Rosmi dengan Kassim Baba ke SPANCO ada taklimat. En. Omar dengan En. Yoon Mesyuarat. Yang lain entah kemana. Telefon dekat office berbunyi. Tak henti-henti berbunyi. Dah rasa macam operator sukarela pulak. Kalau tak angkat rasa tekana pulak. Bising betul. Lagi pun Nana takut ada benda urgent.

Kringg...Kringgg... Kring...

Ext 2118 berbunyi.

Nana : Hallo.

Sahabat : Hallo. Boleh saya bercakap dengan Puan atau Cik Siti Nurfarhana Ain binti Ismail

Nana : Puan. (Hahahaaaa-ketawa kecil lepas tu tukar status ke Cik) Ya. Saya bercakap. Ada apa cik..?

Sahabat : Saya dari Bahagian Penempatan, Jabatan Perkhidmatan Awam, nak beritahu tentang penempatan cik sebagai KUP N17.

Nana : OK (selamba)

Sahabat : Cik telah ditempat kan di IPD Seremban.

Nana : Ouch! (terkejut) IPD Seremban..?

Sahabat : Ya. Kenapa cik..? Cik ada masalah ke?

Nana : Ohh.. Bukan. Saya tak biasa duduk jauh dengan Family.

Shabat : Cik ada masalah Pengangkutan ke? Macamni Cik. Cik diminta untuk lapor diri pada 17 Mei 2010 di Serdang. Kemudian kami akan hantar cik ke IPD Seremban. Surat kami akan pos kan hari ini.

By the time Cik Nana was thinking. Wooo.. Special nya Nana. Nak pergi lapor diri pun berhantar. Tak pernah dengar pun before this.

Nana : Oh.. Ye ker? Bolah tak faks kan dulu surat tu kepada saya.
Sahabat : Boleh bagi nombor faksnya?
Nana : Oh ya. 03 2692 0590.
Sahabat : Cik Siti nak tahu tak kenapa Cik Siti ditempatkan di IPD Seremban...?
Nana : Boleh juga. ( Soklan pelik ape lah yang orang JPA ni bagi. Tak penah pulak dengar soklan macam ni)
Sahabat : Sebab saya nampak Cik Siti naik Banana Boat dengan seronok sekali kat PD haritu. ( Sambil tergelak besar beramai-ramai)
Nana : Hahahaa.. ketawa dan dalam hati (Sabar je lah)
By the way kawan-kawan, korang memang dah nyaris nak kenekan aku. Kalau korang serius sikit and tak gagap-gagap time cakap tu. Confirm WAKENABEB..!! Hahaaa.... Nana tak marah pun. Terhibur ade lagi dengan gelagat korang. Thanks for make me smile. Muah kat Zaza, Iza dengan Zyda.

No comments:

Post a Comment